Cumhurbaşkanlığı tarafından 09 Nisan 2022 Tarihli Resmi Gazete’de yayınlanan 2022/2 sayılı Genelge ile daha önce yayınlanan 2021/13 sayılı Cumhurbaşkanlığı Genelgesi yürürlükten kaldırıldı.
Böylece Kamu Kurum ve Kuruluşlarında görev yapan bazı çalışanların idari izinli sayılmalarına yönelik uygulamaya son verildi.
Cumhurbaşkanlığı Genelgesi şöyle:
“COVID-19 Kamu Çalışanlarına Yönelik Tedbirler 2022/2
09 Nisan 2022 Tarihli Resmi Gazete
Sayı: 31804
Cumhurbaşkanlığından:
Konu: COVID-19 Kapsamında Kamu Çalışanlarına Yönelik Tedbirler
GENELGE
2022/2
30/6/2021 tarihli ve 31527 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan “COVID-19 Kapsamında Kamu Kurum ve Kuruluşlarında Normalleşme ve Alınacak Tedbirler” konulu 2021/13 sayılı Genelge yürürlükten kaldırılmış olup salgın ile mücadelede Sağlık Bakanlığı ile Koronavirüs Bilim Kurulunun tavsiyeleri doğrultusunda belirlenen tedbir ve kurallara titizlikle uyulacak, kamu kurum ve kuruluşlarınca uygulamada herhangi bir aksaklığa sebebiyet verilmeyecektir.
Bilgilerini ve gereğini rica ederim.
8 Nisan 2022
Recep Tayyip ERDOĞAN
CUMHURBAŞKANI”
YENİ GENELGE NE GETİRİYOR?
2022/2 sayılı Genelge ile yürürlükten kaldırılan 2021/13 sayılı Cumhurbaşkanlığı Genelgesi, Sağlık Bakanlığı’nın belirlediği kronik rahatsızlığı bulunan 60 yaş ve üzeri çalışanlar ile Gebeliğinin 24. haftasından 32. haftasına kadarki süre içerisinde bulunan hamile çalışanlar idari izinli sayılmalarını düzenliyordu.
2021/13 Genelgesinin yürürlükten kaldırılmasıyla birlikte kamudaki Covid 19 kaynaklı idari izin uygulaması son ermiş oldu. Kronik hastalığı bulunan çalışanlar ile hamile personel, diğer personel gibi normal çalışmalarına devam edecekler.
Hali hazırda Covid 19 kapsamında idari izinde olan kronik hastalar ile hamileliğinin 24. Haftası ile 32. Haftası arasında olduğu için idari izin kullanan personellerin, idari izinlerini sonlandırarak normal mesailerine dönmeleri gerekiyor.






