Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı, asgari ücretin net hesabı ve işverene maliyetini yayınladı.
Çalışma Genel Müdürlüğü Sendika Üyeliği ve İstatistik Daire Başkanlığı tarafından hazırlanan verilere göre; 01/01/2019 ile 31/12/2019 tarihleri arasında uygulanacak asgari ücrete ilişkin detay bilgiler şöyle;
ASGARİ ÜCRETİN NETİNİN HESABI (TL / AY)
|
İŞVERENE MALİYETİ (TL / AY)
| ASGARİ ÜCRET | 2.558,40 |
| SGK PRİMİ% 15.5 (İşveren Payı) (***) | 396,55 |
| İŞVEREN İŞSİZLİK SİGORTA PRİMİ % 2 | 51,17 |
| İŞVERENE TOPLAM MALİYET | 3.006,12 |
KAPICILAR İÇİN ASGARİ ÜCRETİN HESABI VE İŞVERENE MALİYETİ (TL / AY)
NET ASGARİ ÜCRETİN HESABI
| ASGARİ ÜCRET | 2.558,40 |
| SGK PRİMİ% 14 | 358,18 |
| İŞSİZLİK SİG. PRİMİ % 1 | 25,58 |
| KESİNTİLER TOPLAMI | 383,76 |
| NET ASGARİ ÜCRET | 2.174,64 |
İŞVERENE MALİYETİ
|
(Not : Kapıcılar, 193 Sayılı Gelir Vergisi Kanununun 23. maddesi gereğince Gelir Vergisinden, 488 sayılı Damga Vergisi Kanununun (2) Sayılı Tablonun lV. bölümünün (34) numaralı fıkrası gereğince Damga Vergisinden muaf tutulmaktadır.)
Not 1: 28/01/2004 tarih ve 5083 Sayılı Türkiye Cumhuriyetinin Para Birimi Hakkında Kanunun 2. maddesi uyarınca; Türk Lirası değerlerin yeni Türk Lirasına dönüşüm işlemlerinin ve Yeni Türk Lirası cinsinden yapılan işlemlerin sonuçlarında ve ödeme aşamalarında yarım Kuruş ve üzerindeki değerler bir Yeni Kuruşa tamamlanır; yarım Yeni Kuruşun altındaki değerler dikkate alınmamıştır.
(*) Gelir Vergisi Hesaplamasında; 193 Sayılı G. V. Kanununun 32 maddesi uyarınca işçinin, bekar ve çocuksuz olduğu ve sadece kendisi dikkate alınarak, Asgari Geçim İndirimi uygulanmıştır.
(**) Net ele geçen asgari ücrete ( 191,88 ) TL asgari geçim indirimi ilave edilmiştir.
(***) 5510 sayılı Kanunun 81. maddesinin (ı) bendine göre, bentde belirtilen şartları sağlayan işverenlere, SGK primi işveren payında 5 puanlık indirim öngörüldüğünden hesaplamalar buna göre yapılmıştır. Gerekli şartları sağlamayan işverenler için, SGK primi işveren payı %20,5’dir. 6385 sayılı kanunun 9. maddesiyle yapılan düzenleme ile 01.09.2013 tarihinde itibaren geçerli olmak üzere 5510 sayılı kanunun 81.maddesi “Kısa vadeli sigorta kolları prim oranı, sigortalının prime esas kazancının %2’sidir.”






