Yükleniyor...

Asgari Ücretin Net Hesabı ve İşverene Maliyeti!

Asgari ücretin net hesabı ve işverene maliyeti ne kadar? Kapıcıların asgari ücreti ne kadar oldu?
10661-0.jpg

Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı, asgari ücretin net hesabı ve işverene maliyetini yayınladı.

Çalışma Genel Müdürlüğü Sendika Üyeliği ve İstatistik Daire Başkanlığı tarafından hazırlanan verilere göre; 01/01/2019 ile 31/12/2019 tarihleri arasında uygulanacak asgari ücrete ilişkin detay bilgiler şöyle;

ASGARİ ÜCRETİN NETİNİN HESABI (TL / AY)

 

ASGARİ ÜCRET 2.558,40
SGK PRİMİ% 14 358,18
İŞSİZLİK SİG. PRİMİ % 1 25,58
GELİR VERGİSİ% 15 (*) 134,32
ASGARİ GEÇİM İNDİRİMİ 191,88
DAMGA VERGİSİ% 0,759 19,42
KESİNTİLER TOPLAMI 537,50
NET ASGARİ ÜCRET (**) 2.020,90

İŞVERENE MALİYETİ (TL / AY)

ASGARİ ÜCRET 2.558,40
SGK PRİMİ% 15.5 (İşveren Payı) (***) 396,55
İŞVEREN İŞSİZLİK SİGORTA PRİMİ % 2 51,17
İŞVERENE TOPLAM MALİYET 3.006,12

KAPICILAR İÇİN ASGARİ ÜCRETİN HESABI VE İŞVERENE MALİYETİ (TL / AY)

NET ASGARİ ÜCRETİN HESABI

ASGARİ ÜCRET 2.558,40
SGK PRİMİ% 14 358,18
İŞSİZLİK SİG. PRİMİ % 1 25,58
KESİNTİLER TOPLAMI 383,76
NET ASGARİ ÜCRET 2.174,64

İŞVERENE MALİYETİ

ASGARİ ÜCRET 2.558,40
SGK İŞVEREN PRİMİ% 15.5 (***) 396,55
İŞSİZLİK SİG. PRİMİ % 2 51,17
İŞVERENE TOPLAM MALİYET 3006,12

(Not : Kapıcılar, 193 Sayılı Gelir Vergisi Kanununun 23. maddesi gereğince Gelir Vergisinden, 488 sayılı Damga Vergisi Kanununun (2) Sayılı Tablonun lV. bölümünün (34) numaralı fıkrası gereğince Damga Vergisinden muaf tutulmaktadır.)

Not 1: 28/01/2004 tarih ve 5083 Sayılı Türkiye Cumhuriyetinin Para Birimi Hakkında Kanunun 2. maddesi uyarınca; Türk Lirası değerlerin yeni Türk Lirasına dönüşüm işlemlerinin ve Yeni Türk Lirası cinsinden yapılan işlemlerin sonuçlarında ve ödeme aşamalarında yarım Kuruş ve üzerindeki değerler bir Yeni Kuruşa tamamlanır; yarım Yeni Kuruşun altındaki değerler dikkate alınmamıştır.

(*) Gelir Vergisi Hesaplamasında; 193 Sayılı G. V. Kanununun 32 maddesi uyarınca işçinin, bekar ve çocuksuz olduğu ve sadece kendisi dikkate alınarak, Asgari Geçim İndirimi uygulanmıştır.

(**) Net ele geçen asgari ücrete ( 191,88 ) TL asgari geçim indirimi ilave edilmiştir.

(***) 5510 sayılı Kanunun 81. maddesinin (ı) bendine göre, bentde belirtilen şartları sağlayan işverenlere, SGK primi işveren payında 5 puanlık indirim öngörüldüğünden hesaplamalar buna göre yapılmıştır. Gerekli şartları sağlamayan işverenler için, SGK primi işveren payı %20,5’dir. 6385 sayılı kanunun 9. maddesiyle yapılan düzenleme ile 01.09.2013 tarihinde itibaren geçerli olmak üzere 5510 sayılı kanunun 81.maddesi “Kısa vadeli sigorta kolları prim oranı, sigortalının prime esas kazancının %2’sidir.”