Yükleniyor...

Engellilik İndirim Tutarları Yeniden Belirlendi!

Yeni yılda geçerli olacak engellilik indirim tutarları ne kadar oldu?
10845-0.jpg

2019 yılında geçerli olacak engelli indirim tutarları yeniden belirlendi.

Engellilik indirim tutarlarına ilişkin rakamlar, her yıl Hazine ve Maliye Bakanlığı Gelir İdaresi Başkanlığı tarafından yayınlanan Gelir Vergisi Genel Tebliği ile belirleniyor. 2019 yılına ilişkin rakamları belirleyen Gelir Vergisi Genel Tebliği (Seri No: 305), 31 Aralık 2018 tarihli Resmi Gazete’de yayınlanarak yürürlüğe girdi. Tebliğ’deki ilgili hüküm şu şekilde;

c) 31 inci maddesinin ikinci fıkrasında yer alan engellilik indirimi tutarları;

– Birinci derece engelliler için 1.200 TL,

– İkinci derece engelliler için 650 TL,

– Üçüncü derece engelliler için 290 TL olarak tespit edilmiştir.

Engellilik indirim tutarları, engelli çalışanların vergi indirimden yararlanmaları açısından önem taşımaktadır.

Engelli vergi indirimi, kapsama giren kişilerden engellilik derecesine göre daha az gelir vergisi kesilmesidir. Bilindiği gibi ücret karşılığı çalışanların brüt maaşları üzerinden her ay gelir vergisi kesilmektedir. Ücret karşılığı çalışan veya bakmakla yükümlü olduğu engelli yakını bulunan çalışan, en az %40 engellilik oranını karşılaması şartıyla daha düşük gelir vergisi ödeyecektir. Böylece bu kapsama giren kişilerin maaşlarında belli oranda artış sağlanmaktadır.