Yükleniyor...

Kamu İş’ten Kadrolu İşçiler İçin Enflasyon Zam Farkı Açıklaması

01.03.2017- 28.02.2019 yürürlük süreli kamu kesimi toplu iş sözleşmeleri kapsamındaki işçilerin 28.02.2019 tarihi itibariyle almakta oldukları çıplak ücretlerine, 01.03.2019 tarihinden geçerli olmak üzere % 4,95 oranında enflasyon zammı yapılacak.
11829-0.jpg

Kamu İşletmeleri İşverenleri Sendikası (Kamu İş), kamudaki eski kadrolu işçilerin enflasyon zam farkına ilişkin bir açıklama yaptı.

Bilindiği gibi 01.03.2017 – 28.02.2019 yürürlük süreli kamu kesimi toplu iş sözleşmeleri kapsamındaki işçilere, ikinci yıl ikinci altı ay için yüzde % 3,5 zam kararlaştırılmıştı. Enflasyonun bu oranın üzerinde çıkması durumunda da aşan kısmın 01.03.2019 tarihinden geçerli olmak üzere ödeneceği düzenlenmişti. Şubat ayı enflasyon rakamlarının açıklanmasıyla birlikte bu düzenlemede belirtilen indeks değişim oranı % 8,45 olarak gerçekleşti.

Böylece söz konusu işçilerin 28.02.2019 tarihi itibariyle almakta oldukları çıplak ücretlerine; 01.03.2019 tarihinden geçerli olmak üzere % 4,95 oranında zam yapılacak. Ayrıca, toplu iş sözleşmesinde ücret zammı oranında ve ücretin zamlandığı tarih itibariyle artırılacağı madde metninde açıkça yazılı olan diğer ödemeler de, aynı şekilde ve % 4,95 oranında artırılacak.

Kamu İş’in açıklaması şöyle:

“Bilindiği üzere 01.03.2017 – 28.02.2019 yürürlük süreli kamu kesimi toplu iş sözleşmelerinin “Ücret Zammı” maddelerinin ikinci yıl ikinci altı ay zammını düzenleyen fıkralarında; “Ancak Türkiye İstatistik Kurumu’nun 2003=100 Temel Yıllı Tüketici Fiyatları Türkiye Geneli Şubat 2019 İndeks sayısının, Ağustos 2018 İndeks sayısına göre değişim oranının % 3,5’i (Yüzde Üç virgül Beş) aşması halinde aşan kısmın tamamı, 01.03.2019 tarihinden geçerli olmak üzere işçilerin 28.02.2019 tarihindeki çıplak ücretlerine zam olarak uygulanacaktır.” hükmü yer almaktadır. Bu düzenlemede belirtilen indeks değişim oranı % 8,45 olarak gerçekleşmiştir.

Buna göre; işçilerin 28.02.2019 tarihi itibariyle almakta oldukları çıplak ücretlerine; 01.03.2019 tarihinden geçerli olmak üzere % 4,95 oranında zam yapılması gerekmektedir.

Ayrıca, toplu iş sözleşmesinde ücret zammı oranında ve ücretin zamlandığı tarih itibariyle artırılacağı madde metninde açıkça yazılı olan diğer ödemeler de, aynı şekilde ve % 4,95 oranında artırılacaktır.”